Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Perspektywy na 2018 rok
#1
Witajcie,
Podczas ostatniej przerwy technicznej wynikającej z konieczności wprowadzenia zmian dot. polityki prywatności po wejściu w życie rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) udało się przenieść pliki silnika gry na wersję zgodną ze standardami PHP 7.2. Wydzielono także serwer testowy i naprawiono wysyłkę maili. Zgodnie z zapowiedziami nie został przeprowadzony reset postaci. Mimo to pojawiały się liczne głosy o chęci przeprowadzenia takowego resetu. Przez okres testów poza opisami wykrytych błędów napływały wiadomości z listami zmian, które według testerów mogłyby pozytywnie wpłynąć na odbiór gry przez nowych jak i starych graczy.
Jedną z bardziej rozbudowanych list sporządzili misiek i Poker, chęć nawiązania szerszej współpracy w tworzeniu duela wyraził Vidette. Postanowiłem z pomocą w/w osób oraz zespołu testerów do którego można jeszcze dołączyć (z biegiem czasu będziemy odcinać dostępy osobom mniej zaangażowanym w testy) utworzyć dwa niezależne serwery testowe. Poniżej opiszę w jaki sposób będzie funkcjonował duel przez okres najbliższych miesięcy:

1. Serwer ogólny (duelonline.pl)
Główny serwer zostanie włączony ponownie bez resetu jeszcze w tym miesiącu, błędy naprawione na testach nie będą już tam występować.

2. Pierwszy serwer testowy
Pierwszy serwer testowy będzie służył do testowania gry w obecnej formie, poprawy wykrytych błędów, wprowadzania map i pomniejszych nowości przed wprowadzaniem ich na serwer ogólny.

3. Drugi serwer testowy
Na podstawie sugestii graczy utworzono listę zmian, które wejdą w życie na drugim serwerze testowym. Będą dotyczyć one także znaczących zmian w mechanice. Listę zmian umieszczę na końcu tego posta.


Należy zauważyć, że część zmian z drugiego serwera testowego będzie przenoszona również na pierwszy jeśli nie dotyczą one zmian w mechanice. 

Poniżej zamieszczam listę proponowanych zmian:
1. Autobany na czacie za przekleństwa (kilku(nastu) godzinne – zostanie to uwzględnione w księdze kar)
2. Dodanie możliwości uzyskania platyny za głosowanie na duela w toplistach gier mmo (wstępnie ustalone na 1k x lvl)
3. Ujawnienie list zbanowanych graczy
4. Dodanie możliwości blokady wiadomości prywatnych od niektórych graczy
5. Poprawa funkcjonalności targu:
  a. Dodanie limitu wystawianych przedmiotów w zależności od poziomu postaci
  b. Naprawa historii przeprowadzonych transakcji
  c. Automatyczne stackowanie się mikstur/jedzenia
  d. Dodanie możliwości sortowania
6. Wprowadzenie prywatnej poczty umożliwiającej wysyłanie korespondencji pomiędzy nieaktywnymi graczami
7. Wprowadzanie możliwości dodawania pomysłów na listę ToDo- dostępną dla administracji (i głosowania na pomysły innych) [opcja dostępna od określonego poziomu postaci (wstępnie 40+)]
8. Zmiana panelu gildii
9. Modyfikacja drogi na flagę (wyeliminowanie postaci bez gildii podczas flagi)
10. Dodanie teleportów na bossy (Jotunn, Herszt, Golem itd.) jako przedmiot z dropu
11. Możliwość nakładania się postaci w obszarach bez PvP (wioska, alchemik, sklepy itd.)
12. Możliwość trafienia lotra na cieniu
13. Dodanie dodatkowych bonusów za zdobycie flagi (możliwość wymiany punktów na bonusy dla całej gildii)
14. Dodanie cyklicznych autoeventów
15. Dodanie nowych możliwości rywalizacji i popularyzacja PvP
16. Dopracowanie i opublikowanie postaci paladyna
17. Zmiana statystyk przedmiotów w celu zbalansowania gry
18. Zmiana statystyk potworów powiązana ze zmianą statystyk przedmiotów
19. Dodanie wymagań poziomych do przedmiotów
20. Modyfikacji umiejętności knechta (głównie regeneracja, odbicie)
21. Przeskalowanie umiejętności pozostałych postaci
22. Podzielenie przedmiotów na klasy zależne od statystyk przedmiotów
23. Modyfikacje w dropie przedmiotów
24. Przeskalowanie przedmiotów za SP
25. Urozmaicenie panelu PP
26. Poprawa działania systemu punktów duszy (w PvP)
27. Zmiana działania i progów dla bonusu honoru
28. Wprowadzenie kowalstwa
29. Zmiana rozrzutu statystyk przedmiotów z 5% na 10%
30. Przywrócenie możliwości noszenia tarczy przez lotra do czasu wprowadzenia paladyna
31. Wprowadzenie paginacji przedmiotów w banku
32. Zwiększenie przelicznika doświadczenia przy zabijaniu potworów w grupie
33. Dodanie możliwości automatycznego wypadania przedmiotów do plecaka gracza
34. Przywrócenie i wzmocnienie regeneracji potworów
35. Zmiany w liście questów
36. Stworzenie brakujących opisów do questów
37. Stworzenie brakujących opisów potworów (statystyki generowane automatycznie przez system)
38. Dodanie nowych przedmiotów do gry
39. Zmiany w księdze kar
40. Utworzenie areny (wejście z użyciem klucza paryskiego)
41. Dodanie wyczerpania postaci (blokada zdobywania doświadczenia przy rozgrywce dłuższej niż 6h dziennie) z jednoczesną możliwością zwiększenia limitu za PP
42. Dodanie run oraz kryształów możliwych do umieszczenia w uzbrojeniu (zaawansowane kowalstwo)
43. System party
44. Zmiana wyglądu interfejsu w grze
45. Przerobienie duela na RWD (responsive web design)
46. Wystawienie API dla całej gry (w trakcie tworzenia) na potrzeby zaimplementowania aplikacji mobilnej
47. Wprowadzenie systemu alchemii


Pozdrawiam,
Seyin
Odpowiedz
#2
Czad ;d akurat lapek mi sie popsul ale oddam do naprawy niezwlocznie widzac taki postep ;d good good ♡
[Obrazek: 11676198264803833698.jpg]
Odpowiedz
#3
Witajcie,
Z uwagi na zbliżający się koniec roku postaram się podsumować postępy prac nad pomysłami zawartymi w tym wątku i nakreślić aktualną sytuację gry.
Na wstępie chcę zaznaczyć, że nie przewiduję resetu w najbliższej przyszłości.
Zgodnie z poprzednim postem powstały dwa serwery testowe (pierwszy na starym środowisku w celu łatania błędów z głównego serwera i drugi do wprowadzania gruntownych zmian w kodzie i wprowadzania zmian z powyższej listy). Z uwagi na to, że stary silnik duela (nawet po kilkukrotnej modernizacji) jest w dalszym ciągu trudny w utrzymaniu zdecydowaliśmy wspólnie z administracją o przepisaniu duela od 0 w oparciu o najnowsze standardy. Dalszą część posta podzielę na kilka części:


1. Co zmieni przepisanie silnika z perspektywy gracza?
Przepisanie silnika po pierwsze pozwoli na wprowadzenie wszystkich pomysłów zawartych w pierwszym poście. Przy aktualnym kilka z nich okazała się na tyle inwazyjnych, że i tak wymagałyby zmian w znaczącej części plików gry. Jedna zmiana całości zaoszczędzi sporo czasu i (mam nadzieję) wprowadzi pewien powiew świeżości do duela. Kluczową modyfikacją jest automatyzacja testów obecnych jak i nowych funkcjonalności gry. Wiąże się to ze zmniejszeniem ilości błędów występujących na głównym serwerze i zapewnieniu kompatybilności wstecznej. Nowy silnik będzie także przystosowany do większej ilości graczy online. Planujemy powrót alchemii oraz wprowadzenie kowalstwa.


2. Co zostało zrobione od powstania tego wątku?
Zaprojektowałem nowy schemat bazy danych zgodny z obecnymi założeniami rozgrywki i pozwalający wprowadzić wszystkie ze zmian opisanych w tym wątku. Zaimplementowałem podstawowy szkielet gry wraz z podstawowymi funkcjonalnościami i wystawiłem całość na serwerze testowym. Aktualnie przepisuję interfejs na zgodny ze standardami RWD (gra będzie się wyświetlać w przystępnej formie także na urządzeniach mobilnych).


3. Nowy silnik i reset?
Podczas projektowania nowej bazy danych napisałem skrypty pozwalające na migrację starych postaci, przedmiotów i gildii na nowy system, więc reset nie jest konieczny. Ponadto nowy silnik zakłada możliwość utrzymywania kilku serwerów jednocześnie, a co za tym idzie - możliwe będzie wprowadzenie czegoś na wzór sezonów.


4. Kiedy planujecie wydać nową wersję? Czy można to przyspieszyć?
Z uwagi na to, że pracuje na pełen etat i w pierwszym kwartale 2019 roku będę bronić pracy inżynierskiej nie przewiduje oficjalnego startu w tym okresie. Możliwe, że udostępnimy serwer testowy szerszej społeczności, ale o tym będziemy informować gdy termin zakończenia prac będzie już znany. W razie potrzeby wcześniejszego włączenia do testów osób spoza administracji pojawi się adekwatny wpis na fanpage'u na FB.


Kończąc tą lekko spóźnioną dawkę informacji chciałbym życzyć wszystkim graczom szczęśliwego Nowego Roku. Oby ten rok okazał się lepszym także dla DuelOnline Smile


Pozdrawiam,
Seyin
Odpowiedz
#4
Czyli warto nadal inwestować swój czas. Brawo Smile Chętnie pomogę w reklamie gry,aby było więcej chętnych i może ,,nowych" graczy o ile administracja będzie chciała skorzystać z moich chęci to proszę pisać na PRIV.
Szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich Pozdrawiam !Smile
Odpowiedz
#5
No i mamy ROK 2118, postęp prac nadal stoi w miejscu xD
Odpowiedz
#6
A ZŁE ZIEMIE już się pojawiły??? ^^
Odpowiedz
#7
Pojawią się wtedy kiedy klucz paryski będzie użyteczny Big Grin
Po reworku będzie użyteczny Smile
~Seyin 31.03.2019
Odpowiedz
#8
(12-30-2018, 21:06)Seyin napisał(a):
4. Kiedy planujecie wydać nową wersję? Czy można to przyspieszyć?
Z uwagi na to, że pracuje na pełen etat i w pierwszym kwartale 2019 roku będę bronić pracy inżynierskiej nie przewiduje oficjalnego startu w tym okresie.
Cześć,
Na wstępie w celu uniknięcia części zbędnych komentarzy zacytuje moją poprzednią wypowiedź. Już w grudniu jasno określiłem, ze pierwszy kwartał nie będzie okresem startu nowej wersji. Zgodnie z informacją z shoutboxa publikuję aktualny postęp prac wraz z orientacyjnymi datami na drugi kwartał.

Pomniejsze FAQ odnośnie nowej wersji:
Kiedy start?
Start duela po reworku będzie miał miejsce w drugim kwartale 2019 roku. Dokładna data startu nie jest jeszcze znana i zależy od wyniku testów (w tym testu balansu po wprowadzonych zmianach)

Czy będzie reset?
Jak już kilkukrotnie wspominałem nie przewiduję resetu i dołożę wszelkich starań, aby dostosować aktualne dane do nowej wersji.


Statystyki przedmiotów ulegną zmianie - co się stanie z istniejącymi itemami?
Statystyki aktualnych przedmiotów zostaną odpowiednio dostosowane do nowej wersji.

Czy ujawnicie listę dropu przedmiotów wraz z szansą na dany przedmiot?
W ramach kolejnej wersji DuelOnline powstanie odpowiednie Wiki - tam będziecie mogli znaleźć informacje o przedmiotach które zostały już upuszczone przez potwory (wraz z szansą na drop (podaną w skali słownej, nie jako %)).

Czy droplista zostanie zmodyfikowana?
Tak, na nowej wersji będzie obowiązywała droplista tworzona od podstaw.

Czy zostanie wprowadzony paladyn?
Tak, paladyn pojawi się w nowej wersji.

Czy duel zostanie przystosowany do urządzeń mobilnych?
Tak, nowa wersja wiąże się z wprowadzeniem odpowiedniego skalowania i rozmieszczania interfejsu co powinno znacząco ułatwić grę na urządzeniach mobilnych.

Czy będzie możliwość przetestowania nowej wersji jeszcze przed oficjalną premierą?
Tak, udostępnimy serwer testowy chętnym osobom po wstępnej ich weryfikacji przez członków administracji. Szacowana data udostępnienia serwera testowego testerom spoza administracji to maj 2019.

Dalsze informacje:

Prace są już na takim poziomie, że jestem w stanie publikować dwutygodniowe raporty z postępów. W tym celu w ciągu tygodnia powstanie odpowiedni blog do dzielenia się informacjami o statusie prac (wraz ze zrzutami ekranu jeśli będą przydatne Smile ) i kolejnych aktualizacjach/eventach już po starcie. Blog ten będzie integralną częścią nowej wersji gry. Przed samym startem zostanie także udostępniona wstępna wersja wspomnianej wyżej Wiki.

Pozdrawiam,
Seyin
Odpowiedz
#9
i jak idą prace?
Odpowiedz
#10
Czekamy
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości