Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[propozycja] Sugestia dotycząca naprawienia alchemii
#1
Wytwarzanie amuletów i pierścieni za pomocą alchemii zostało jakiś czas temu wyłączone, co doprowadziło do całkowitego zabicia tej dziedziny gry - w zasadzie nikt teraz nie zajmuje się alchemią, bo nie ma to większego sensu. Dodatkowo wprowadzone ograniczenia na ilość możliwych do wytworzenia "mocnych" mikstur dobiły alchemię i alchemików na amen. W związku z obecną kompletną stagnacją mam propozycję, która (uważam) jest dobrym rozwiązaniem problemu.

Pomysł jest taki, żeby przywrócić możliwość wytwarzania biżuterii za pomocą alchemii, ale przy następujących ograniczeniach:
- możliwe byłoby tworzenie tylko i wyłącznie "starych" przedmiotów (kamienny pierścień, pierścień ognia, złoty pierścień, krwawy pierścień, rdzawy pierścień, zielone oko, pierścień iluzji, pierścień rycerza, pierścień zagłady, kamienny amulet, ognisty amulet, wilczy ząb, niedźwiedzi kieł, amulet golema, amulet nok, leśny amulet, talizman szczęścia)
- należałoby wprowadzić globalne ograniczenie ilościowe możliwych do wytworzenia w ciągu 1 doby egzemplarzy danego przedmiotu w wysokości liczby alchemików z alchemią 100 lub więcej razy 5 (czyli na chwilę obecną 3 x 5 = 15 sztuk danego przedmiotu)
- ograniczenie to obowiązywałoby na cały serwer, czyli że w całej grze danego dnia można byłoby tworzyć co najwyżej wspomnianą ilość biżuterii danego rodzaju (na zasadzie "kto pierwszy, ten lepszy")
- wytworzone przedmioty można byłoby sprzedać w sklepie

Dodatkowo należałoby zmienić limit na mikstury z 5 na dobę dla danej postaci na 15 x ilość alchemików z alchemią powyżej 100 na dobę dla wszystkich graczy (na zasadzie "kto pierwszy wykorzysta limit, ten lepszy").

W ten sposób:
- po pierwsze byłaby motywacja do wbijania alchemii (bo od ilości osób z alchemią powyżej 100 byłby uzależniony maksymalny limit możliwych do stworzenia przedmiotów/mikstur
- po drugie wyłączone z alchemii byłyby nowe itemy z nowych map oraz te, które będą dodawane w przyszłości (o ile będą, oczywiście), co zapobiegnie potencjalnej szybkiej utracie ich wartości
- po trzecie zwiększona konkurencja da możliwość zarobienia platyny komuś, kto wyprzedzi innych danego dnia ("kto pierwszy, ten lepszy")
- po czwarte nie będzie potrzeby/konieczności modyfikowania samego systemu alchemii ani usuwania/zmieniania obecnie dostępnych na planszach i u alchemika podpowiedzi
- po piąte wprowadzenie tego systemu być może pozwoli alchemikom zarobić sensowną platynę na sprzedaży swych wyrobów gildiom

Tym, którzy się martwią o to, że cała "stara" biżuteria straci wartość przypominam, że póki co jedyny przepis, który został wykorzystany na skalę masową, to przepis na złoty pierścień - żaden inny nie został nawet odkryty (w sensie składników), o mocach nie wspominając. Jeszcze sporo czasu (miesiące) zajmie alchemikom opracowanie czegokolwiek nowego, a obecnie nie możemy robić nawet tego, bo jest nałożona kompletnie bzdurna blokada. Zaproponowany przeze mnie system nie jest rozwiązaniem idealnym, ale uważam, że na chwilę obecną najlepszym z możliwych do przyjęcia przez wszystkich.

Będę wdzięczny za odpowiedź GM i wasze komentarze do propozycji, bo utrzymywanie tej sztucznej blokady jest głupie, niepotrzebne i w najmniejszym stopniu nie chroni gry przed nadużyciami ze strony tych, którzy cały czas wyłudzają platynę ze sklepów. To nie alchemia jest winna przekrętom, tylko debilny i dziurawy jak sito system sklepów...
"A oni wciąż nas mają za nic - choć podobno nowy czas,
tkwią rozparci za biurkami dzieląc czas na ich i nasz...
A oni zawsze tacy sami i nieważne, skąd dziś są:
okopani przepisami grają tak jak chcą..."
Odpowiedz
#2
Nie alchemikuje ale jak bezimienny coś pisze to pewnie jest dobre wiec jestem ZA
Odpowiedz
#3
Witaj! Rozmawiałem już kiedyś w tej sprawie z GMSmile
Zaproponowałem im takie oto rozwiązanie:
Limit na mikstury będzie zdjęty.
Ograniczenie będzie polegać na tym że wytworzone mikstury będą przypisane do gracza który ją wytworzył tak jak jest to z itemami za SP


Powyższe zmiany są na etapie wdrażania, prawdopodobnie jeszcze w ten weekend wejdą z życie.
Odpowiedz
#4
Miło w takim razie, że zostanie zdjęty limit na mikstury. Co natomiast z biżuterią? Jest cała masa podpowiedzi do biżuterii właśnie - zarówno na mapkach, jak i u alchemika. I te podpowiedzi są teraz kompletnie bezużyteczne... Alchemia zresztą też, choć po zdjęciu limitów na mikstury będzie nieco bardziej funkcjonalna.
"A oni wciąż nas mają za nic - choć podobno nowy czas,
tkwią rozparci za biurkami dzieląc czas na ich i nasz...
A oni zawsze tacy sami i nieważne, skąd dziś są:
okopani przepisami grają tak jak chcą..."
Odpowiedz
#5
Nie poruszałem problemu biżuterii, ponieważ nie widziałem zastosowaniaSmile "W jakim celu gracz miałby robić np pierścień którego nie mógłby sprzedać"?
Musiałby je później palić w moździerzu Smile
Odblokowanie wytwarzania biżuterii spowoduje masową sprzedaż u alchemika
Jeśli masz pomysł jak to rozwiązać to piszSmile
Odpowiedz
#6
Ja myślę że i tak jest już dużo biżuterii i gdyby było to dostępne to i tak nie miało by zbyt dużego znaczenia. Dochód z tego był by 200-300k może
a gdyby wprowadzić limity nie było by już żadnych wątpliwości Smile
Odpowiedz
#7
Podstawowym błędem w alchemii jest rozdawanie całych przepisów za darmo. Niemalże każdy zamiast eksperymentować woli do znudzenia powtarzać sprawdzone przepisy, dobić odpowiednią ilość punktów, wziąć swojego "gotowca" a na koniec wymienić się przepisem z innym graczem. Z alchemią to nic wspólnego nie ma, jest to czyste rzemieślnictwo, które doprowadziłoby do tego, że po pewnym czasie jednym ograniczeniem w robieniu miksów byłyby ciężko dostępne składniki. To nie tak miało wyglądać.
Odpowiedz
#8
Happy, ja wcale nie mówię i nie chcę, żeby się dostawało przepisy na itemy za wbicie levela alchemii. To, co obowiązuje teraz, niech zostanie, bo to nie są jakieś niszczące rozgrywkę rzeczy. Ale bardzo chcę, żeby można znowu było tworzyć biżuterię dzięki alchemii - zresztą jeżeli przeczytałeś to, co napisałem, to zauważyłeś na pewno, że chcę przywrócenia tylko 'starych' przepisów, nowe itemy z nowych mapek i to, co ewentualnie zostanie dodane w przyszłości, jest wyłączone z mojego pomysłu.

Mówisz też, że 'to nie tak miało wyglądać' - a jak w takim razie...?
"A oni wciąż nas mają za nic - choć podobno nowy czas,
tkwią rozparci za biurkami dzieląc czas na ich i nasz...
A oni zawsze tacy sami i nieważne, skąd dziś są:
okopani przepisami grają tak jak chcą..."
Odpowiedz
#9
Narazie jak jeszcze jest ten limit to niech chociaż za to że zrobię np. lodową flaszkę niech te pkt alchemii się podwyższają
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości