Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tutorial dla graczy - Jak zacząć grać w duela?[WIP]
#1
Cześć,

Z uwagi na brak takowego poradnika stwierdziłem, że dobrym pomysłem będzie stworzenie go. Poradnik będzie rozbudowywany i będę sobie nad nim we własnym tempie pracował, jeżeli uważacie, że jest coś jeszcze o czym mogę wspomnieć, to dajcie znać.

Jak zacząć grę?


Zaczęcie gry, jak w każdej grze przeglądarkowej, to etap rejestracji. Aby zarejestrować się w grze, użyj tego linku KLIK bądź kliknij "Dołącz do gry".

[Obrazek: 1.jpg]

Kolejnym krokiem jest wypełnienie formularza rejestracyjnego. Jest on bardzo prosty, chociaż zawiera już mechaniki związane z grą. Odniesiemy się do nich w odpowiednim momencie.

[Obrazek: 2.jpg]

1. Nazwa bohatera - Wybierz nazwę swojego bohatera. Pamiętaj, aby nie używać wulgaryzmów, polskich znaków, znaków przestankowych(z wyjątkami) oraz cyfr. Nazwa musi być pasująca do klimatu. W nazwie możesz użyć pojedynczych spacji oraz znaków "-" oraz ".". Do Twojej dyspozycji istnieje również generator nazw.
2. Login - Wybierz login, za pomocą którego będziesz logował się do gry.
3, 4. Hasło - Wybierz hasło, za pomocą którego będziesz logował się do gry.
5. E-mail - Podaj E-mail, który chcesz przypisać do konta. Może on się przydać w przyszłości, gdy zapomnisz hasła.
6. Specjalizacja - Wybierz specjalizację, czyli bonus do statystyk dodawany co 5 poziomów doświadczenia. Aby dowiedzieć się więcej o specjalizacjach kliknij tutaj: <link do postu o specjalizacjach>
7. Profesja - Wybierz profesję, którą chcesz aby objęła Twoja postać. Aby dowiedzieć się więcej o profesjach kliknij tutaj: KLIK

Jeżeli wybrałeś już wszystkie parametry swojej postaci to kliknij przycisk 8. Utwórz.
Możesz już logować się do gry! Smile

Gramy!
[Obrazek: 4.jpg]

1. Wyloguj - Przycisk służący do wylogowywania się z gry.
2. Plansza - Informacja o nazwie planszy na której się znajdujesz.
3. Bonusy - Informacja o aktualnie aktywnych bonusach. Na tym screenie widać 200% normalnej szansy na tzw. drop (wypadnięcie przedmiotu z zabitego potwora) oraz 200% zdobywanego doświadczenia.
4. Przyciski gracza - Panel przycisków o różnych funkcjach. Kolejno: Otwierający kartę postaci, otwierający kartę questów(zadań), otwierający kartę targu, otwierający kartę sklepu premium, przycisk do wykonania akcji łowienia, zbierania ziół, kopania(wymagające kolejno wędki, sierpu oraz łopaty).
5. Panel powiadomień - W tym panelu wyświetlają się informacje na temat ostatniej akcji (zadanych lub otrzymanych obrażeń), bonusów, efektów tymczasowych(np. mikstur czy umiejętności).
6. Mapa - W tym panelu wyświetla się aktualny świat gry, inni gracze oraz Twoja postać. W tym wypadku, stworzona na potrzeby poradnika, postać TO JA stoi na polu H6. Liczba pod nazwą postaci mówi o jej poziomie.
7. Informacje o postaci - W tym panelu wyświetla się nick Twojej postaci, wybrana przez Ciebie profesja oraz specjalizacja, aktualny stan platyny w ekwipunku oraz punkty zdrowia.
8. Panel akcji - Ten panel służy do sterowania postacią. Akcje:0 to ilość akcji zebranych przez Twoją postać, można mieć maksymalnie 3 dostępne akcje. Czas ruchu 3/6 wyświetla czas w sekundach potrzebny do załadowania jednej akcji. Lewy dolny panel ze strzałkami służy do poruszania postacią. X w jej środku służy do odświeżenia mapy. (tenże przycisk odświeża mapę - taką możliwość ma tylko gracz, potwory wykonują ruch tylko w momencie odświeżenia mapy, która odświeża się po naciśnięciu tego przycisku bądź wykonaniu innej akcji) Prawy dolny panel ze strzałkami służy do atakowania. Strzałki w przypadku ataku wręcz, X zaś do ataku dystansowego. (Aby obrać cel należy go najpierw zaznaczyć, poprzez kliknięcie w wyświetloną postać. Należy kliknąć w obrazek postaci, nie jej nazwę czy poziom. Zaznacza się ona wtedy czerwonym kwadratem. Aby odznaczyć postać kliknij na nią jeszcze raz.)
9. Panel umiejętności - Ten panel służy do włączania bądź wyłączania umiejętności postaci. Wolne pkt. skilli: 2/2 informuje o ilości punktów umiejętności umożliwiających jednoczesne aktywowanie umiejętności. O tym dowiesz się więcej z działu o umiejętnościach: <LINK DO POSTU O UMIEJĘTNOŚCIACH>
10. Panel przedmiotów na ziemi - W tym panelu wyświetlają się przedmiotu leżące na mapie POD Twoją postacią. Kliknij w nazwę przedmiotu aby go podnieść.
11. Panel czatu - Tutaj wyświetlają się wiadomości innych graczy. Wiadomości mogą mieć zasięg mapy oraz całego świata gry. Więcej informacji znajdziesz w dziale o czacie: <LINK DO POSTU O CZACIE>
12. Czas serwera - Tutaj wyświetla się aktualny czas serwera.
13. Wersja klienta - Tutaj wyświetla się aktualna wersja gry.

Skoro już wiecie jak wygląda interfejs to pora przejść do gry. Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić to założenie ekwipunku startowego. Aby to zrobić, przejdź do Karty postaci.

[Obrazek: 5.jpg]

Tak oto wygląda karta postaci. Z lewej i prawej strony znajdują się miejsca na przedmioty. Co 3 poziomy odblokowuje się kolejne miejsce na kolejny przedmiot.

[Obrazek: 6.jpg]

Funkcjonalnie karta postaci działa bardzo prosto, na zasadzie plików w komputerze. Przesuń z jednego miejsca na drugie, aby wykonać akcję. Nie martw się dopasowywaniem odpowiedniej ręki czy odpowiedniego miejsca, po prostu przesuń przedmiot na środek karty, a gra aktywuje dany przedmiot za Ciebie. Aby wyrzucić przedmiot z ekwipunku, przesuń go na pole wyrzuć. Aby zdjąć przedmiot, przesuń go na pole wyrzuć bądź do ekwipunku. Pewnie zauważyłeś już, że masz pewne przedmioty. Na start każda z postaci dostaje: Kurtę Skórzaną(Pancerz +20), Puklerz(Unik +10), Kaptur(Pancerz +5), Pałka Okuta (w przypadku Knechta lub Łotra - Obrażenia +105) bądź Kamień (w przypadku Łowcy - Obrażenia +80, Celność +3, Zasięg +3, Szybkość strzału +2)

Skoro udało Ci się już uzbroić swoją postać, pora wyruszyć w pierwszą przygodę. Jesteśmy aktualnie w wiosce, w niemalże każdym przypadku jest to miejsce z którego przygodę zaczynasz i w którym przygodę kończysz - przypadkiem, lub umyślnie. Znajdują się w niej 4 interesujące lokacje, więc zerknij na mapę i pozwól mi się oprowadzić.

[Obrazek: 7..jpg]

1. Karczma - W tym budynku karczmarz przyjmie Cię z otwartymi rękami jeżeli będziesz chciał sprzedać lub kupić trochę jedzenia, mikstur leczących czy też po prostu przyjąć questa.
2. Sklep u Thomasa - Thomas od zawsze zajmował się ekwipunkiem. Odwiedź go, gdy pragniesz dozbroić swą postać lub po prostu pozbyć się starego złomu.
3. Bank - Tutaj możesz trzymać swoje dobra, których nie dasz rady nosić przy sobie.
4. Teleport - Za pomocą teleportu możesz przenieść się do wioski Jagr. A co tam znajdziesz? To już tajemnica do rozwikłania dla Ciebie Smile

My swoje pierwsze kroki skierujemy jednak do Karczmy. Wejdź na jedną ze strzałek prowadzących do tego budynku aby przejść na inną planszę. Teraz znajdujemy się w karczmie. W tym miejscu wytłumaczę Ci działanie sklepów i menu questów. Zacznijmy jednak od sklepu.

[Obrazek: 8.jpg]

Kliknij na przycisk zaznaczony numerem dwa. Otworzy się Karta sklepu za pomocą której możesz kupować i sprzedawać przedmioty.

[Obrazek: 9.jpg]

Karta zawiera wszystkie dostępne do kupienia w sklepie przedmioty. Już rozszyfrowuję co i jak tutaj znaczy.

1. Nazwa i grafika przedmiotu - Każdy przedmiot ma swoje unikalne cechy - w tym wypadku nazwę oraz grafikę.
2. Efekty przedmiotu - Każdy przedmiot może mieć jakiś wpływ na gracza. W tym przypadku użycie Porcji jedzenia uleczy 1 punkt zdrowia.
3. Cena - Karczmarz sam ustala ceny, uważajcie, bo można przepłacić! Smile
4. Dostępna ilość - Popyt musi być równy podaży, czy jakoś tak. Tutaj możecie podglądnąć ile przedmiotów jest do kupienia. Gdy liczba zejdzie do 0, znika on z oferty.
5. Okienko zakupu - W tym miejscu wpisujemy ile sztuk przedmiotu chcemy kupić. Po prawej stronie wyświetli się cena do zapłaty. Aby wykupić przedmioty przewiń kartę w dół i kliknij Kup.

Taka sama zasada działania tyczy się również sprzedaży. Po lewej stronie, z dala od przycisku Kup znajduje się przycisk Przejdź do: sprzedaży. Działa to dokładnie tak samo, lecz w drugą stronę. Tego, z szacunku do Ciebie, drogi graczu, nie będę opisywał, bo myślę, że już doskonale wiesz jak to działa Smile

Wystarczy jednak tego gadania, pora wybrać się w podróż po pierwszych planszach, pokonać pierwszych przeciwników i wykonać pierwszego questa! Kliknij w zaznaczony przycisk, aby przenieść się do karty questów.

[Obrazek: 10.jpg]

[Obrazek: 11.jpg]

Jak widać, karta questów jest bardzo prosta i praktycznie nie wymaga opisywania. Jedyne co musisz wiedzieć to to, że questy można przyjmować tylko i wyłącznie w Karczmie. Przyjmijmy więc pierwszego questa i ruszaj przygodo!

[Obrazek: 12.jpg][Obrazek: 13.jpg][Obrazek: 14.jpg]

Okej, przyjęliśmy questa. Jego stan w każdym momencie możesz sprawdzić w panelu questów. Jak dobrze pamiętasz, pozbyć trzeba się 10 małych szczurów oraz 4 wielkich szczurów. Znajdziemy je oczywiście w piwnicy karczmy, więc w drogę!

[Obrazek: 15.jpg][Obrazek: 16.jpg]

Jak widzisz, znajdujemy się w piwnicy, w której zagościły szczury. Karczmarz poprosił o pomoc w pozbyciu się ich, więc przystąpmy do działania. 2 widoczne w przypadku obu rodzajów stworów to ich punkty zdrowia. Gdy zejdą do 0, potwór oczywiście ginie. Mamy dwie opcje. Albo podchodzimy blisko, albo odświeżamy mapę do momentu w którym to przeciwnik do nas podejdzie. Zostawię Wam rozpracowanie najskuteczniejszej taktyki walki, bo podawanie rozwiązania na talerzu Was nie powinno satysfakcjonować. Smile Pamiętaj tylko o włączeniu odpowiednich skilli! W przypadku Łowcy proponuję Precyzyjny strzał oraz Przycelowanie, w przypadku Knechta Fecht oraz Silny cios, zaś Łotr powinien użyć Podwójnego ciosu oraz Skrytobójczego ciosu.

[Obrazek: 17.jpg]

Aby przyśpieszyć trochę naukę pozwoliłem sobie podejść już do jednego z potworów. Żeby go w tym momencie zaatakować, naciśnij zaznaczoną strzałkę kierunku ataku. Oczywiście, jeżeli zaatakujesz nie tą kratkę co trzeba, to przeciwnik nie dostanie obrażeń. W celach poradnika odświeżyłem mapę, ale nie wykonałem akcji. Wykonał ją za to stwór, wygląda to w ten sposób.

[Obrazek: 18.jpg]

Szansa trafienia =35%, los=16
Sila ciosu: 61 Obrona=44=17, los=5
Wściekły szczur trafia TO JA, zadaje 1 ran.

Wygląda strasznie matematycznie, prawda? Spokojnie, nie musisz nic liczyć, wszystko robi gra. Ty licz zaś na łud szczęścia bądź statystyki postaci.

Szansa trafienia =35%, los=16.

Jak widzisz, szansa trafienia Wściekłego szczura na trafienie postaci TO JA wyniosła 35%. Dlaczego? Statystyka Atak u tego potwora wynosi 45. To znaczy, że gdyby postać TO JA miała statystykę Unik równą 0, to szansa trafienia wynosiła by właśnie 45%. Postać TO JA ma jednak statystykę Unik równą 10, to znaczy, że o szansa trafienia zmniejsza się o 10 punktów procentowych. W ten sposób łączna szansa trafienia wynosi 35%. Czym jednak jest los? Jest to ten element gry, który losuje liczbę w danym zakresie i ustala efekt akcji. Szansa trafienia to, dla ułatwienia, zakres od 0 do 100 procent. (Grając w grę zauważycie, że szansę trafienia można mieć na minusie, bądź wiele powyżej 100%. Wszystko to oczywiście sprowadza się i tak do faktu, że albo trafiasz zawsze, albo wcale.) Znaczy to tyle, że przy szansie trafienia 35%, każda liczba z przedziału od 0 do 35 sprawi, że Wściekły szczur trafi atak. Jak widać, wylosowana liczba to 16, więc atak trafia. Gdyby wylosowana liczba była większa od 35, to atak chybia.

Sila ciosu: 61 Obrona=44=17, los=5

Statystyka Siła ciosu w przypadku tego konkretnego Wściekłego szczura wynosi 61. Dlaczego tego konkretnego? Bo każdy potwór może mieć dowolną wartość z określonego przedziału. Te możecie znaleźć w poradniku <klik>Potwory, oręż i cała reszta.<klik>. Pancerz zaatakowanej postaci TO JA wynosi 44, więc od 61 odejmujemy 44, otrzymujemy 17. Czyli 17% na zadanie jednej rany. Jak widać, los wynosi 5% więc zgodnie z kolejną linijką: "Wściekły szczur trafia TO JA, zadaje 1 ran. Warto też wspomnieć jak działa zadawanie więcej niż jednej rany. Jeżeli siła ciosu po odjęciu obrony wynosi, dla przykładu, 150, to mamy 100% na zadanie conajmniej 1 rany, zaś 50% na zadanie 2 ran. I tak dalej, i tak dalej.

Dokładnie w ten sam sposób działają ataki postaci TO JA, tutaj kilka różnych zdjęć, które powinniście być w stanie spokojnie rozszyfrować:

[Obrazek: 19.jpg][Obrazek: 20.jpg]

Pora wreszcie wykończyć przeciwnika. Jak to wygląda? Równie prosto, co poprzednio:

[Obrazek: 21.jpg]

Pozwolę sobie pominąć wcześniej wyjaśnione już elementy interfejsu.

Potwor Maly Szczur zostal zabity
Zabito potwora do questa (pozostalo 8)
Otrzymujesz 18/18 (100%) punktów exp
Przy wrogu znajdujesz 1 sztuk platyny

I po kolei: Potwór zabity, był wymogiem questa, więc licznik potrzebnych potworów zmniejszył się z 9 do 8, za zabójstwo otrzymaliśmy 18 punktów doświadczenia. Czym jest 100%? To jest przydział doświadczenia z potwora jaki można dostać, jeżeli Ty zabierzesz potworowi 1 HP, a kto inny 1 HP, to exp podzieli się niemalże na połowę (z małym bonusem za współpracę). Przy wrogu znajdujesz 1 sztuk platyny, to znaczy, że Twój "stan konta" powiększa się automatycznie o 1 sztuke platyny. Proste jak budowa cepa!

[Obrazek: 22.jpg]

Tutaj już trochę bardziej kolorowo. Postać osiągnęła 2 poziom doświadczenia, ale do tego przejdziemy później. Jak również widać, przy wrogu postać znalazła Ser, który to pojawił się na mapie. Aby go podnieść, wejdź na kratkę na której się znajduje i kliknij na nazwę przedmiotu, tak jak na zdjęciu poniżej. W przypadku gdy przedmiot leży na strzałce, to musimy wyjść i wrócić na mapę korzystając z odpowiadającej strzałki.

[Obrazek: 23.jpg]

Skończmy jednak questa, czyli zabijmy określoną ilość potworów.

[Obrazek: 24.jpg]

Jak widać skończyłem questa. Jak go odebrać? Wejdź do panelu questów, kliknij w zakładkę aktywnych questów, tam kliknij w questa (jednocześnie można wykonywać tylko jednego questa.) i odbierz w dowolnym miejscu w świecie gry nagrodę. Automatycznie przypisuje się ona do postaci. Pora na level!

[Obrazek: 25.jpg]

W karcie postaci zamiast doświadczenia potrzebnego do awansu pojawia się napis AWANS. Pojawia się również zestaw plusów służących do ulepszania statystyk. Więcej o nich w poście o Statystykach. Z uwagi na to, że na początku Atak jest bardzo potrzebny, to poświęciłem na niego wszystkie 3 poziomy które zdobyłem. Zauważcie, że dostałem też 6 punktów rozwoju i skorzystam z nich, aby ulepszyć Silny cios. Aby zwiększyć poziom umiejętności należy wydać ilość punktów rozwoju równą aktualnemu poziomowi umiejętności.

[Obrazek: 26.jpg]
[Obrazek: 27.jpg]
[Obrazek: 28.jpg]

Powróćmy do interfejsu. Jak widzicie, zmienił się poziom Silnego ciosu ale i również został on wyłączony. Zmieniła się również ilość punktów skilli, czyli punktów pozwalających na aktywację kilku skilli na raz. Jej wartość jest równa najwyższemu poziomowi umiejętności * 1,5 zaokrąglanej do góry. W tym wypadku 6, czyli mogę włączyć ilość skilli, których suma poziomów jest równa 6.

[Obrazek: 29.jpg]
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Tutorial dla graczy - Jak zacząć grać w duela?[WIP] - przez Alask - 04-05-2017, 19:04

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości